Stres je dnes velmi skloňované téma. Co si představit pod pojmem stres? Psychický pocit, který je nepříjemný? V současnosti se o stresu hovoří jako o něčem, co je třeba za každou cenu eliminovat, o zlu, které je původcem všech onemocnění a jemuž je třeba se vyhýbat.

 

Pokud hovoříme o akutním stresu, tak ten je ve své podstatě adaptačním mechanismem organismu na změnu. Základním předpokladem existence živého organismu je jeho snaha o tzv. homeostázu – stále vnitřní prostředí. Jedná se o stav, který se organismus zdravého jedince snaží udržet za každou cenu, neboť mu umožňuje existenci. Jedná se o mnoho veličin, jež se tělo snaží udržet v homeostáze. Patří mezi ně např Ph krve, teplota, saturace krve kyslíkem, koncentrace iontů v krvi. Hybnou silou vyvolávající akutní stres v organismu tak může být například nové prostředí, zkouška, prezentace v práci, ale také sport, případně hladovění, které ustálený stav naruší. Organismus se snaží s touto odchylkou od normálu vypořádat – adaptovat se. Již z tohoto krátkého výčtu možných stresorů je zřejmé, že stres jako takový nelze plně eliminovat a není to ani žádoucí. Jistou míru stresu potřebujeme všichni, abychom se mohli vyvíjet… Bez stresu není adaptace a bez adaptace není zlepšení stávajícího stavu. Názorným příkladem může být například již zmiňovaný sport, ke zlepšení fyzické kondice a růstu svalů dochází právě mechanismem akutního stresu a adaptace.

Problém nastává v případě, kdy v životě dochází k akumulaci dlouhodobého, chronického stresu. Na rozdíl od stresu akutního, chronický stres nemá žádný benefit, naopak. Chronická stimulace stresové osy způsobuje změny, které z dlouhodobého hlediska poškozují organismus, vedou k vyčerpání a vzniku psychických i fyzických onemocnění.

 

Relaxační techniky hrají klíčovou roli při snižování stresu tím, že zpomalují srdeční frekvenci a dýchání, snižují krevní tlak, zvyšují průtok krve do velkých svalů, snižuj aktivitu stresových hormonů, uvolňují svalové napětí, zvedají náladu, zlepšují koncentraci, zmírňují únavu a snižují hněv a frustraci. Zjednodušeně řečeno, relaxační techniky mohou pomoci přeorientovat vaši pozornost na něco uklidňujícího a zvýšit povědomí o vašem těle. To pomáhá vytlačit negativní myšlenky a stres z vaší mysli. Kromě toho, tyto techniky zlepšují zdraví.

Při používání relaxačních technik na snížení stresu je také nutné cvičit další pozitivní způsoby zvládání situace, včetně pozitivního myšlení, řízení svého času, fyzického cvičení, dostatku spánku, správného stravování a získání pomoci od rodiny a přátel.

ŘÍZENÁ VIZUALIZACE

Vizualizace a obrazové techniky, označované jako řízené zobrazování vám mohou nabídnout velmi efektivní cestu ke snížení stresu. Studie publikovaná v roce 2012 potvrdila, že vizualizace pomáhá snižovat hladinu vnímaného stresu, stejně jako psychické a fyzické potíže. Bylo také prokázáno, že řízená vizualizace pomáhá korigovat bolesti hlavy, snižovat frekvenci migrén, zmírňovat strach a úzkosti před chirurgickým zákrokem, a dokonce i snížit vedlejší účinky léčby rakoviny.

 

Jak provádět vizualizaci:

  • Sedněte si na pohodlné místo a zavřete oči.
  • Několikrát se pomalu a zhluboka nadechněte, abyste uklidnili svou mysl a tělo.
  • Představte si sami sebe v krásném místě, které byste chtěli navštívit.
  • Zaměřte se na různé senzorické vlastnosti přítomné v pomyslném místě, aby bylo místo ve vaší mysli živější.
  • Pokračujte v tom, dokud se nebudete cítit uvolněně.
  • Pomalu vraťte svou mysl do dnešního světa.
  • Otevřete oči a vraťte se do normálního života.

PROGRESIVNÍ SVALOVÁ RELAXACE

Progresivní svalová relaxace je dalším účinným prostředkem proti stresu. Zahrnuje dva hlavní kroky – prvním z nich je záměrné napínání svalů a druhým je jejich záměrné uvolňování. Studie z roku 2015, zveřejněna v IOSR Journal of Nursing and Health zjistila, že používání progresivní svalové relaxace pomohlo zmírnit bolest a stres u pacientů trpících chronickou bolestí dolní části zad. Progresivní svalovou relaxaci doporučují lékaři začínat od nohou a propracovat se až k obličeji.

Jak provádět progresivní svalovou relaxaci:

  • Posaďte se do pohodlné polohy.
  • Několik minut odpočívejte tím, že budete trénovat hluboké dýchání.
  • Jakmile se uvolníte, přesuňte svou pozornost na pravou nohu.
  • Několik sekund se zaměřte na to, jak se pravá noha cítí.
  • Pomalu napněte svaly pravé nohy a stiskněte tak pevně, jak je to jen možné.
  • Vydržte 10 sekund a pak nechte pravou nohu odpočívat.
  • Poté si odpočinete v uvolněné poloze 30 sekund.
  • Pak se přesuňte k levé noze a proveďte stejné cvičení.
  • Poté pokračujte pomalu celým tělem přes hýždě, břicho, ruce, záda, krk a obličej.

Body Wraps® Antistress je tělový zábal, který pomáhá zmírnit stres a pocit deprese.

Během zábalu si poslechnete řízenou meditaci, která hraje klíčovou roli při snižování stresu tím, že zpomaluje srdeční frekvenci a dýchání, snižuje krevní tlak, zvyšuje průtok krve do velkých svalů, snižuje aktivitu stresových hormo- nů, uvolňuje svalové napětí, zvedá náladu, zlepšuje koncentraci, zmírňuje únavu a pocity hněvu či frustrace, stres a pocit deprese.

Samotný zábal obsahuje speciálně zvolené složky, které mají mimo jiné tyto účinky:

  • jsou antimikrobiální, stimulující. V zábalu působí revitalizačně a pomáhají proti tělesné únavě (např. i po tzv. Pásmové nemoci z cestování letadlem). Jsou antioxidační a mají vyživující a energetické vlastnosti.
  • kromě toho zvláčňují, uklidňují a zvlhčují pokožku. Pomáhají nabýt zpět fyzickou kondici. Mají aromaterapeutické vlastnosti, kdy rozjasňují mysl a posilují nervy. Zmírňují svalové křeče.

Body Wraps TEA ANTISTRESS

Jedinečná čajová směs pro udržování dobré nálady. Heřmánek přispívá k optimální relaxaci, k duševní i tělesné pohodě, pomáhá udržovat dobrý spánek. Jinan podporuje duševní rovnováhu, vřes má uvolňující a uklidňující účinky. Meduňka pomáhá při uklidnění, navození a
udržování pokojného spánku. Podporuje pozitivní náladu, optimální odpočinek a mentální pohodu. Třezalka přispívá k emoční rovnováze a k dobré náladě. Povzbuzuje tělesné funkce, posiluje imunitu, příznivě ovlivňuje kardiovaskulární systém. Stimuluje duševní pracovní
schopnosti, zvyšuje adaptaci organismu ve stresových podmínkách, pročišťuje tělo. Mučenka navozuje relaxaci při únavě a slabosti, podporuje dobrý spánek. Levandule zklidňuje při napětí a podrážděnosti, optimalizuje trávení ve stresových podmínkách, podporuje spánek.

Body Wraps PILLS ANTISTRESS – zklidnění a posílení organismu

Přípravek pro povzbuzení organismu a pro jeho optimální relaxaci. Kozlík pomáhá zklidnit organismus při stresu, vnitřním napětí, podráždění a hektickém životním stylu. Podporuje uvolnění, optimální psychickou i fyzickou kondici, příznivě ovlivňuje spánek. Přispívá k normální srdeční funkci, posiluje pružnost a pevnost cévních stěn. Třezalka pomáhá udržovat emoční rovnováhu a psychickou pohodu, napomáhá uvolnění a adaptaci při napětí a stresu. Povzbuzuje po psychické i fyzické stránce, tonizuje organismus, stimuluje mentální schopnosti, pracovní výkon a regeneraci sil. Příznivě působí na kardiovaskulární systém a na pročišťování organismu.

Potravinový doplněk a čaj lze koupit ve výhodném setu Body Wraps Antistres

RYCHLÝ KONTAKT

Uděluji souhlas se zpracováním osobních údajů.

Sending

©2019 Body Wraps - Zuzana Drnek | Kontakt

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

or

Create Account